I dag har vi reist kort. På veien fant vi ut at hva bedre kan man bruke en regnværsdag til enn å fiske litt? Så krusedullen på kartet er ikke et forsøk på å være kunstnerisk. Det er rett og slett der fisken sto.
Halvor holdt båten så på stedet hvil som mulig, samtidig som vi helst skulle ta bølgene forfra, ellers rulla det ganske godt. Vi fikk 10 småsei som passa perfekt i røykeapparatet.
Pappa røyka alltid fisk i mine barndoms somre, så han måtte rådspørres i forhold til salt- og flismengde. Rådene var bra, det ble utrolig godt!
Både Halvor og jeg har sommer og barndomsminner fra båt. Kanskje det er derfor vi trives så godt med dette?
Legg til kommentar
Kommentarer